Versiunea română

SOLUTIA DE CRIZA RUSSIN

  1. Stimate domnule Russin,
    Am analizat cu mare atentie solutia dvs. si mi se pare formidabila. Este intr-adevar o portita extrem de interesanta de a iesi din criza, fara a recurge la disponibilizari. Bugetarii ar trebui sa fie alaturi de dvs. si sa va sprijine toti in acest demers, deoarece prin aceasta solutie le salvati locurile de munca si-i ajutati sa nu piarda banii investiti in titlurile de stat. Practic si optiunea pentru pensionarii cu venituri mari (nesimtite)este excelenta, deoarece si acestia pot participa la reabilitatrea economiei nationale, prin investirea unui procent din pensie in titluri de stat, fara a pierde acesti bani. Va mmarturisesc ca n-am mai vazut la niciun stat o solutie ca a dvs. in rezolvarea problemelor generate de criza mondiala. Va felicit sincer si va urez mult succes in activitatile dvs stiintifice.

  2. Va multumesc mult pentru aprecierile facute pe marginea solutiei de criza pe care am propus-o. Intr-adevar, bugetarii ar fi trebuit sa se arate interesati in aplicarea acestei solutii originale, mai ales in contextul in care aceasta le garanteaza pastrarea locurilor de munca, dar si obtinerea la finele perioadei de austeritate, a unor economii non-neglijabile, ca urmare a rascumpararii titlurilor salariale de urgenta (TSU) de catre Ministerul Finantelor Publice. Avantajul este nu numai de partea bugetarilor, dar si de partea Guvernului Romaniei care ar putea obtine un imprumut fara dobanda, prin achizitionarea de catre bugetari a acestor titluri de stat. Mai mult, aceasta este o solutie prin care, anumite state aflate in dificultate economica si financiara, ar putea evita chiar contractarea unui imprumut de la Fondul Monetar International. Referitor la pensionarii cu pensii mari (speciale), acestia ar putea de asemenea contribui la salvarea economiei nationale si implicit la iesirea din criza a Romaniei, alaturandu-se bugetarilor si investind in aceste titluri de pensie de urgenta (TPU).
    In esenta, aceasta solutie este viabila insa necesita „avizarea” si „aplicarea” ei de catre factorul politic de decizie, mai exact de catre echipa aflata acum la guvernare.

  3. Domnule Russin,
    Am studiat solutia de criza ce o propuneti. Constat in primul rand un grad ridicat de asemanare cu ceea ce s-a relatat in mass-media despre propunerile D-lui Voiculescu. Fara indoiala, argumentatia – in ambele cazuri – este realista, bine fundamentata tehnic, convingatoare. Dupa cum constatam, guvernantii nostri si-au si insusit solutia, insa numai pe jumatate; opresc respectivele cote din salarii si pensii, fara sa mai elibereze insa titlurile, care pe ei i-ar obliga iar pe titulari i-ar compensa.
    Nu pot insa sa nu profit de prilej si sa-mi exprim marele regret ca, iata, intr-o tara cu un asemenea potential cum este Romania, valorosii nostri specialisti trebuie sa caute solutii de gestionare a crizei – de administrare, deci, a unei saracii induse de un sir guvernari proaste, din care ultima – dezastruoasa. Statul roman, domnule Russin, nu este un partener credibil. N-a fost, cel putin in anii acestia de economie zisa de piata. Ca sa nu mai spun ca marea majoritate a salariilor si pensiilor ce fac obiectul solutiei ce o propuneti sunt si asa insuficiente pentru un trai cat de cat civilizat, decent.
    Bani la buget nu sunt in primul rand datorita intzepenirii economiei romanesti; banul, la noi, circula pe un traseu sinuos, dar scurt, debushand in acumulari de bunuri imobile, care mai de care mai scumpe si mai luxoase (fara sa ne referim la bunul gust). Macar daca acestea ar fi impozitate proportional cu masa monetara scoasa din circulatie…
    Da, capitalismul in Romania a fost intotdeauna un capitalism de acumulare – obicei levantin, cred, care nu are cum sa genereze dezvoltare. Mi-e greu sa inteleg partidele de dreapta de la noi, care au facut tot ce le-a stat in putinta sa stopeze orice initiativa legislativa vizand scutirea de impozit pe profitul reinvestit – pe care eu as asemui-o primei trepte a unui motor de lansare in spatiu a unei rachete.
    Ce sa mai spunem de paienjenishul de „sifonarii” la indemana guvernantilor, prin care banul public intra in buzunarele lor? Nimeni nu ma poate convinge ca acestia nu vor cauta sa-si „ia partea” si dintr-o eventuala punere in aplicare a solutiei ce o propuneti. N-au limita, netrebnicii – asa ca eu nu cred decat in solutia radicala: Jos cu ciolanarii de la guvernare – sa asanam scena politica!

  4. Stimate Don Pedrino,

    Va multumesc pentru comentariul pe care l-ati postat si am sa incerc sa va raspund punctual la toate aspectele pe care le-ati mentionat. In primul rand, „asemanarile” pe care le-ati remarcat dvs. intre solutia de care am propus-o eu INITIAL si cea propusa ULTERIOR, sunt datorate faptului ca originalitatea solutiei mele a fost „imprumutata” de domnul senator Dan Voiculescu. Fara sa-mi aduc singur flori, a trebuit sa vin eu din Canada, dupa 20 de ani de studii si munca in specialitate, ca sa deschid mintea conducatorilor tarii mele cu o solutie imbratisata si de alti specialisti canadieni si europeni. Am muncit enorm la acesta solutie si mi-am pus in valoare tot potentialul si experienta pe care le-am acumulat intr-un stat cu o economie sanatoasa si solida, indreptata spre interesul cetateanului de rand, ci nu spre cel al „trecatorilor pe la colina parlamentara”. Solutia mea a fost inregistrata la CIPO (Canadian Intelectual Property Office) si la ORDA (Oficiul Roman pentru Drepturile de Autor) inainte ca senatorul Dan Voiculescu sa „gaseasca” aceasta solutie. Nu in ultimul rand, solutia pe care am dezvoltat-o, am prezentat-o cu prioritate la Administratia Prezidentiala, Ministerul Administratiei si Internelor si Banca Nationala a Romaniei, primind numere de inregistrare de la fiecare din institutiile mentionate, inainte ca senatorul Voiculescu sa apara cu „solutia miraculoasa pentru bugetari”. Mai mult, aceasta solutie a fost oferita PRO-BONO tuturor statelor membre ale Uniunii Europene care s-au aratat interesate in cunoasterea unei solutii inteligente care sa conduca la o iesire din criza, fara a se recurge la masuri de austeritate dure, de genul disponibilizarilor (cei disponibilizati devin o povara apasatoare tot pe bugetul statului), cresterilor de fiscalitate si/sau de TVA (masuri care descurajeaza consumul) sau continuarea supra-indatorarii statului prin contractarea de noi imprumuturi de la FMI. Spuneati ca Statul Roman „nu este un partener credibil”. Eu as fi ceva mai specific si as puncta altfel: cei car e au fost la conducerea Statului Roman nu au dat dovada de a fi fost factori de decizie credibili. In istoria Romaniei, Statul Roman a fost partener credibil al populatiei atunci cand a avut la conducerea sa OAMENI CREDIBILI. Deci NU STATUL-NATIUNE este problema ultimelor doua decenii, ci ECHIPELE DE GUVERNARE care s-au succedat la carma statului. In solutia mea, m-am referit la INVESTITIA IN TITLURI DE STAT (TSU si TPU), proportionala cu venitul fiecarui bugetar si respectiv al fiecarui pensionar. Fara indoiala, stiti foarte bine ca sunt atat bugetari cu salarii foarte mari, cat si pensionari care beneficiaza de pensii uriase (unii le numesc „nesimtite”) de la bugetul statului si care ar putea sprijini statul prin solutia pe care am propus-o, astfel incat sa nu mai fim nevoiti fie sa recurgem la disponibilizari fortate, fie sa contractam un alt imprumut, si inca unul, si inca unul. Mai mult de atat, intr-un STAT CIVILIZAT si un STAT DE DREPT, nu se poate pune problema ca aceste titluri nu ar mai fi rascumparate de catre Ministerul Finantelor Publice, in momentul ajungerii lor la maturitate. Daca in Ministerul Finantelor Publice nu mai avem incredere, atunci cred ca nu mai avem incredere decat in Dumnezeu. In rest, comentariul dvs. cu privire la aspectete politice descrise este cat se poate de pertinent. Va rog sa nu ezitati sa reveniti cu alte comentarii, ori de cate ori considerati oportun. Toate cele bune.

  5. ideile tale sunt extraordinar de bine gandite, e o solutie foarte buna, insa cei in masura sa o aplice sunt prea mandri sa recunoasca faptul ca sunt oameni mult mai valorosi decat ei……

  6. Mulțumesc frumos pentru aprecierile făcute privind calitatea soluției mele anti-criză. Mândria, dincolo de a fi considerată un PACAT în lumea creștină, este cât se poate de dăunătoare economiei naționale și, prin ricoșeu, populației României în ansamblul ei.

    • Pentru deschidere de subiect tin sa felicit pentru solutia de criza,care este bine gandita si cu o munca depusa enorm de mare.(am citit si recitit)
      Specialistii nostri ar trebui sa se aplece mai cu interes asupra acestei solutii,sa dezbata mai cu atentie , sa invete si sa ia aminte ca nu numai ei sant ”capete luminate”.
      Cei drept, aceasta solutie ar trebui sa fie citita de bugetari si pensionari,sa fie postat oriunde, sa aiba acces fiecare liber pentru a decide,mai ales cetateanul de rand …

      • Multumesc frumos atat pentru aprecierile facute pe marginea „SOLUTIEI DE CRIZA RUSSIN”, cat si pentru sfatul de a mediatiza aceasta solutie in randul bugetarilor si al pensionarilor. Dincolo de a fi fost prezentata celor mai importante institutii ale Statului Roman, solutia mea anti-criza a fost prezentata principalelor organizatii sindicale din tara. Factorul decisiv de decizie ramane totusi ….cel politic!!!

  7. Aici… am sa il citez pe scriitorul Mircea Cartarescu

    „Lumea politica romaneasca este o cloaca mizerabila,un ghem mafiotic,fara nicio preocupare pentru moralitate sau pentru interesul national”

    • In pricipiu e greu de contrazis aceasta afirmatie a lui Mircea Cartarescu. Totodata, eu as introduce in afirmatia sa o marja optimist-rationala data de expresia „pastrand proportia”, tocmai pentru ca nadajduiesc ca nu chiar toti politicienii sunt asa cum i-a descris Cartarescu. Putem vorbi de o foarte mare majoritate dar parca n-as merge cu procentul pana la 100%. Un lucru insa imi este cat se poate de clar: CLASA POLITICA DIN ROMANIA TREBUIE REFORMATA !!! Si acest lucru trebuie sa se produca cat mai rapid posibil!!!

  8. Politicienii,tin sa mentionez ca nu prea constientizeaza necesitatea unei probleme rapide si sa o sprijine pentru a iesi tara din criza.Romania este si va fi intr-o situatie critica atata timp cat acei politicieni nu fac analize profunde,proiecte economice la care sa fie cu totii de acord.Nu prea sant cu politica dar este vizibil haosul care il vad zilnic transmis de mass-media.
    Corect,nu toti sant asa cum a afirmat Cartarescu .
    CLASA POLITICA DIN ROMANIA TREBUIE REFORMATA–(te-am citat) din pacate intreaga clasa politica se zbate doar pentru a lor interese ……unirea si colaborarea lipseste cu desavarsire.

    • rectific……
      lipsesc cu desavarsire

    • Asa cum scriam in articolul intitulat „De la modelul politicianului, la politicianul model”, disponibil la sectiunea „Articole – Problematici politice”, nu cred in ceea ce-am numit „sablonul politicianului”, ci mai degraba in POLITICIANUL MODEL. Or, pentru a putea fi numit POLITICIAN MODEL, trebuie sa intrunesti simultan o serie de conditii referitoare la calitati si valori umane, precum si la polivalenta. Drept urmare, dincolo de flerul politic, talentul oratoric, leadership, interes national, onestitate, profesionalism, etc, politicianul model trebuie sa fie macar un bun cunoscator, daca nu chiar un specialist in cat mai multe domenii de activitate. Si NU in ultimul rand, un adevarat politician patriot, trebuie sa fie convins in adancul sufletului sau ca vrea sa faca politica de clasa inalta, pentru a servi, ci nu pentru a fi servit.

  9. 1 fac parte din prima categorie vizata, cea a bugetarilor, deci am fost fff interesata de acest articol…nu am cunostinte economice dar exprimarea ff concisa si argumentarea logica m-au lamurit in mare masura…
    2 pentru o mai buna intelegere am citit si citeva din comentarii si din raspunsuri
    3 in principiu pare ff interesanta solutia aceasta dar, cum a remarcat un cititor, nu mai avem nici o incredere in nici un guvernant, nici in corectitudinea cu care se va aplica aceasta solutie ( de ex sint convinsa ca bugetarii cu salarii indecente vor gasi o portita sa se eschiveze).
    4 nu imi suna bine termenul de „rascumparare” si mai ales faptul ca se creeaza o portita de aminare a acestei rascumparari
    5 nu fac politica, nu stiu daca dvs apartineti unei grupari politice sau simpatizati cu vreuna, dar am fost furati si mintiti, manipulati si invrajbiti de atitea ori incit nu mai credem in minuni!

    • Pentru a nu pierde din vedere aspectele pe care le-ati subliniat in comentariul dvs, am sa incerc sa va raspund punctual la fiecare din cele 5 aspecte comentate de dvs :
      1) In primul rand tin sa va multumesc pentru aprecierile facute pe marginea SOLUTIEI DE CRIZA RUSSIN si ma bucura faptul ca, bugetar fiind, a-ti inteles si cotat drept benefice si logice fundamentele si avantajele solutiei anti-criza pe care am elaborat-o ;
      2) Faptul ca a-ti citit si celelalte comentarii si raspunsuri pe marginea Solutiei de criza Russin, v-a permis sa beneficiati de un portret mai complet, in special cu privire la avantajele care acompaniaza implementarea acestei solutii anti-criza ;
      3) Lipsa dvs de incredere in guvernanti este cat se poate de justificata, dat fiind faptul ca in ultimele doua decenii, toti cei care s-au perindat la putere (pastrand proportia) nu au reusit sa-si castige si sa-si cultive increderea in fata compatriotilor nostri care i-au ales ; in ceea ce ma priveste, traiesc cu speranta ca acesta solutie anti-criza va fi imbratisata de Guvern si mai mult decat atat, ea va fi aplicata corect, adica exact asa cum am elaborat-o eu ; in cazul in care Solutia de criza Russin va fi adoptata si implementata de Guvern exact cum am propus-o eu, va asigur ca toti bugetarii vor participa la Planul national de austeritate , pe principiile echitatii si egalitatii prevazute in fundamentele relatiei de parteneriat constructiv «Guvern – Bugetari»
      4) Conform principiului pe care l-am anuntat privind emisiunea Titlurilor de Stat, acestea au un termen de maturitate de 12 luni de la data emiterii si, prin urmare, vor putea fi rascumparate de catre Ministerul Finantelor Publice in cazul in care starea economiei nationale permite acest lucru ; in caz contrar, rascumpararea Titlurilor Salariale de Urgenta (TSU) de catre Ministerul Finantelor Publice se va reporta pentru o perioada de inca 12 luni, spre binele economiei nationale ; va rog sa retineti faptul ca aceste titluri de stat sunt garantate de Ministerul Finantelor Publice si, prin urmare, NU EXISTA NICIUN RISC DE PIERDERE A SUMELOR INVESTITE DE CATRE BUGETARI IN ACESTE TITLURI ;
      5) Nu sunt membru al niciunul partid politic si SINGURA MEA IMPLICARE POLITICA este cea de cetatean responsabil, iubitor de neam si tara, care doreste binele colectiv al compatriotilor sai. ASA SA-MI AJUTE DUMNEZEU !!!

      • Multumesc pt promptitudinea dvs dar acest guvern se pare ca a gasit o solutie muuuult mai originala de a se finanta din buzunarul bugetarilor fara a mai fi obligat sa restituie ceva si anume scaderea cu 25% a salariilor noastre iar revenirea cu surle si trimbite la cele 15 % ( 25-15 =10 nereturnat inca !!!!!!)prezentata ca o marire !!!! a salariilor este chiar o sfidare .Ingenios ! eficient! …degradant…

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: