Problematici sociale

SEISMUL DIN ÎNVĂȚĂMÂNTUL ROMÂNESC: promovabilitate de 44% la BAC – 2011!!!

După rezultatele dezastroase obținute de tinerii nostri la examenul de Bacalaureat de anul acesta, aș putea concluziona că România se găsește la ora actuală pe picior de egalitate cu Cuba din perioada Generalului Fulgencio Batista, unde sistemele de învățământ și sănătate ajuseseră falimentare.

Pentru a garanta caracterul cât mai obiectiv al analizei, apreciez că trebuie luați în calculul ecuației complexe a eșecului din învățământul românesc de anul acesta, absolut toți parametri susceptibili de a fi avut o incidență asupra acestor rezultate devastatoare înregistrate la examenul de bacalaureat din 2011.

Într-o primă etapă, trebuie remarcat dezinteresul general și generalizat la nivel național, păstrând o proporție foarte redusă, față de sistemul de educație și învățământ din România, dezinteres care s-a manifestat progresiv care a inceput să se manigeste odată cu trecerea, în decembrie 1989, a României în rândul țărilor „democrate” din „lumea libera”.  Libertatea și democrația câștigate cu mai bine de doua decenii în urmă au transformat, din nefericire, o societate ordonată și responsabilă, într-una anarhică și nepăsătoare, fapt demonstrat prin existența unor sisteme de învățământ și sănătate nu bolnave, ci ajunse practic de la Unitatea pentru Primirea Urgențelor (UPU) la Anestezie și Terapie Intensivă (ATI).

La toate acestea se adaugă, în mod evident, dezinteresul general al factorului politic și al puterii politice din România post-decembristă, numitor comun al tuturor  guvernelor care s-au succedat la cârma țării începând cu schimbarea de Cap din decembrie 1989.  Acest dezinteres manifestat, fie și-n proporții diferite, de către toate fortele politice care s-au perindat la putere din decembrie 89, încercând dar nu și reușind să guverneze țara cu responsabilitate și rezultate pozitive concrete, a condus la deteriorarea progresivă a climatului economico-social la nivel național, așternând peste România o pâclă de energii negative care blochează în mod constant absolut orice inițiativă favorabilă dezvoltării sau ameliorării sectoarelor vitale de activitate din țara noastră.

Drept urmare, am asistat cu pasivitate la degradarea continuă a condiției de profesor – dascăl, fapt ce a condus la manifestarea unui dezinteres vizibil din partea profesorilor cărora nu li s-a mai acordat atenția cuvenită de către niciunul din guvernele care s-au succedat la putere din decembrie 89 și până în prezent, profesori care nu au fost niciodată motivați corespunzător din punct de vedere financiar, în toată această perioadă de două decenii.

Am mai constatat cu tristețe și amărăciune, un dezinteres cvasi-general în rândul tinerilor noștri în ceea ce privește importanța acordată studiului, acumulării de cunoștințe și dezvoltării individuale în perspectiva ocupării unei poziții sănătoase și meritorii în Societatea Românească.  Așa cum în trecut tineretul României Socialiste era descris drept „GENERAȚIA ÎN ADIDAȘI ȘI BLUGI”, tot așa am putea atribui tineretului din ziua de azi denumirea de „Generație MacDonalizată”, compusă din roboți cu sârme-n urechi și rucsace-n spate, pentru care școala a devenit practic locul de unde acești tineri se întorc acasă!  Cluburi, fast-food-uri, utilizarea internetului în cu totul alte scopuri decât cele educative, instructive și comunicaționale, consumul de droguri și alte substanțe halucinogene etnobotanice comercializate în așa-numitele Magazine de Vise, portul de către tinerele noastre a fustelor scurte cu vedere la buric sau de către flăcăii nostri a pantalonilor gen șalvari Model-Bronx cu turul căzut, prostituție, violență – cam acesta ar fi meniul zilnic al majorității tinerilor din România (pastrând proporția).  Dar oare cine e de vină în toată povestea asta? Putem oare acuza tinerii români de faptul ca au beneficiat de toată atenția cuvenită din pasrtea părinților, a dascălilor și a societății românesti, în timp ce ei au luat-o razna? Nimeni nu și-a pus întrebarea dacă acești tineri nu sunt practic victimele sistemului, daca nu cumva acești tineri au fost în mod constant descumpăniți și descurajați de degradarea progresivă a societății românești, a economiei naționale cu toate sectoarele sale de activitate, a lipsei lor de speranță și încredere în propriul viitor, într-o țară aflată de două decenii pe un plan înclinat în care frecarea este din ce în ce mai mica pe măsura scurgerii timpului, permițând astfel o alunecare cât se poate de fluidă spre această GAURĂ NEAGRĂ a societății românești, caracterizată prin haos și deznadejde?

Peste toate acestea se așterne și o ascunsă ingeranță în afacerile interne ale României, prin care se încearcă în mod sistematic distrugerea Patriei Noatre și a Neamului Nostru (Petre Țuțea spunea că “Patria este durata unui Popor”!) , prin furnizarea la liber a unor stimulente diabolice și încurajarea consumului acestora de către tinerii noștri.  Aici nu mă refer în mod explicit numai la droguri sub toate formele sub care acestea au pătruns și sunt disponibile tineretului din țara noastră, ci și la „consumul” zilnic de activități extra-școlare diabolice – pornografie electronică, violență electronică și televizată, promovarea și comercializarea electronică a substanțelor halucinogene etnobotanice, precum și alți vectori de influență diabolică de acest gen, care țin de distragerea acestor tineri de la activitățile normale și firești vârstei lor, activități de care se bucură tinerii din alte societăți sănătoase, nealterate și necontaminate de virusul deznădejdei și al auto-distrugerii.

Nu tocmai în ultimul rând, MASS-MEDIA (păstrand proportia) a jucat și continuă să joace un rol cât se poate de nefast în degradarea accdelerată a mentalității tinerilor noștri și aducerea multora dintre aceștia în situația actuală: unii ajunși legume din cauza consumului de droguri, alții ajunsi tâlhari din cauza înlocuirii emisiunilor televizate cu caracter educativ (aici incluzând și filmele) de care a beneficiat „GENERAȚIA ÎN ADIDAȘI ȘI BLUGI”, cu cele axate pe violență și sex – adică pe accentuarea și prioritizarea instinctelor primare în detrimentul celor menite să contribuie la dezvoltarea tânărului individ uman care reprezintă, fără doar și poate, viitorul de mâine al Patriei Noastre.  Așa-numitele știri de senzație (furturi, jafuri, tâlhării, crime, violență conjugală, etc), dublate de „prostituția intelectuală” care face referire la „viața lumii mondene”, în care sunt prezentate așa-numitele „VIP-uri, celebrități și super-staruri” care au ajuns fără efort intelectual la acest „nivel  înalt” în top-ul actualei societăți românești anarhice și putregăite (pastrând proporția), au contribuit la adevarata imagine a tineretului nostru, imagine care ne-a fost dezvăluită în urma seismului din învățământul românesc produs la examenul de bacalaureat de anul acesta. Aici aș completa și cu prezentarea pe anumite canale mediatice a numeroaselor exemple de politicieni cu studii medii sau chiar fără studii, ajunși în funcții cheie sau de mare responsabilitate în ierarhia Statului Român, determinând astfel tânărul român să-și pună în mod firesc următoarea întrebare: la ce-mi trebuie oare atâta școală, când X-ulescu a ajuns ministru, secretar de stat, consilier județean sau primar, fără liceul terminat sau cu diploma cumpărată?  Corupția generală și generalizată la nivel național, a permis tinerilor, printre altele,  să înțeleagă și să accepte faptul că DIPLOMELE SE POT ȘI CUMPĂRA și, prin urmare, nu trebuie OBȚINUTE, așa cum se întâmplă de manieră naturală în statele civilizate care se bucură de un veritabil progres în societățile lor respective.

Cam acesta este portretul eșecului tinerilor noștri la bacalaureatul național de anul acesta, cu explicația factorilor care au condus la acest seism educațional și a culpei fiecăruia dintre actorii implicati în acest dezastru!!!  În aceste condițiuni, nu e greu de anticipat un viitor de coșmar pentru România, în cazul în care nu se vor lua măsuri urgente de către oameni competenți și responsabili, alții decât cei care s-au perindat la putere în ultimii 21 de ani și care și-au demonstrat incapacitatea de a gestiona țara!

  1. Este cea mai analitica si completa prezentare a situatiei in care se afla sistemul de invatamint romanesc, tineretul debusolat al tarii, cadrele didactice si nu in ultimul rind ( ba chiar in primul !!! ) politica in deriva a acestei tari !!!
    Ati reusit sa atingeti cele mai spinoase aspecte ale problemei tinerei generatii cu obiectivitate dar si cu umor …din pacate un umor amar si dureros ca o operatie fara anestezie ! de fapt anesteziati sintem cu totii si asta de ani buni iar gindul ca nu se mai poate face nimic si ca aceasta ne este soarta scrisa in stele sint doar doua din ideile cu care am fost intoxicati de la evenimentele din decembrie 89. Excelenta analiza iar solutia din final este singura acceptabila dar pe cine ? si de unde ? imi sta pe buze intrebarea cetateanului turmentat : „da eu cu cine votez?”

    • Mulţumesc frumos pentru aprecierile făcute pe marginea analizei mele privitoare la seismul generat la nivelul întregii Societăţi Româneşti de către de către rezultatele dezastroase înregistrate de tinerii noştrii la examenul de bacalaureat de anul acesta. Soluţia rezolvării acestei probleme este una este una singură: înlocuirea întregii clase politice care timp de 21 de ani şi-a dovedit incapacitatea de a gestiona eficient treburile Ţării.

  2. Felicitarile mele domnule Russin pentru radiografia corecta facuta pe sistemul de invatamant din Romania. Ati reusit sa scoateti in relief toti factorii care au contribuit la esecul liceenilor romani la examenul de bacalaureat de anul acesta. M-ar fi bucurat mult sa fi citit astfel de analize pertinente si compelte in faimoasele jurnale romanesti sau sa fi vazut dezbateri televizate care sa inglobeze tot adevarul pe care le-ati prezentat cu mare maiestrie referitor la invatamantul romanesc.

    • Vă mulţumesc şi dvs pentru aprecierile făcute pe marginea analizei mele. Din păcate, mass-media românească nu s-a arătat aşa de interesată în ceea ce priveşte abordarea acestui subiect de interes naţional. Mondenităţile, celebrităţile, VIP-urile şi alte super-starurile patriei noastre ocupă întreg spaţiul mass-mediei, astfel încât astfel de subiecte nu-şi mai pot găsi locul într-o pagină de ziar sau într-o emisiune televizată. Şi aici trebuie schimbată mentalitatea celor care gestionează trusturile de presă şi mediatice din România.

  3. “Divide et impera” (dezbina si domina) este o cunoscuta tactica a politicii, din cele mai vechi timpuri. De ce oare, noi romanii am adunat atat de multa nonvaloare? Am strans : dorinte de putere si dominare, conflicte, violenta, dependente de sex si alcool, droguri si minciuni («mocirla morala»! … si cate si mai cate.
    Intr-o lume atat de bizara si murdara cresc tinerii nostrii, intr-o lume plina de iluzii jucandu-se cu viata atat de fragila intr-un castel de jocuri de noroc.
    Examenul de bacalaureat, care ar fi trebuit sa se numeasca de maturitate din acest an, a fost ca un tipat al durerii pentru viitorul unei natiuni.
    Felicitari, Domnule Horatiu Russin pentru ca ii aduceti in prim plan si pe acei tineri responsabili, empatici, onesti si inzestrati cu abilitati intelectuale – inca mai exista !

  4. Din păcate aveți mare dreptate în tot ceea ce ați menționat mai sus. Nonvaloarea este ridicată la rang de cinste în Patria Noastră, prin faptul că așa-numitelor VIP-uri, celebrități și alte „romanian superstars” li s-a permis să depășească în mod nepermis și nejustificat frontiera dintre nivelul 1 sau 2 al Piramidei lui Maslow atingâng în „ilegal” nivelul 5 al piramidei – cel al realizării de sine și al împlinirii totale. Dacă acceptîm că acest „self-actualization” al vârfului piramidei, caracterizat prin MORALITATE, CREATIVITATE, SPONTANEITATE, CAPACITATEA DE REZOLVARE A PROBLEMELOR LA NIVELUL SOCIETĂȚII, li se potrivește acestor VIP-uri, celebrități, superstar-uri și alte „personalități ale vieții politice și publice” care axfixiază de mai bine de două decenii Societatea Românească, atunci Mr. Maslow a greștit total ierarhia valorilor descrise în interiorul piramidei ce-i poartă numele. Dacă însă Maslow nu a greșit, atunci piramida despre care vorbim ACUM în România ar trebui să se numească într-altfel și anume „PIRAMIDA MOCIRLEI MORALE ȘI A PROSTITUȚIEI INTELECTUALE”.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: